Related Articles
Türkiye’deki Çerkes Evlerinin (Adıge Vune) Sosyal Hayata Etkileri / Bölüm 1
Anavatanları olan Kuzey Kafkasya’dan diğer pek çok kavimle birlikte Ruslar tarafından sürgüne tabi tutulan Çerkes (Adıge)’ler, Osmanlı Devleti tarafından kabul edilmiş, bu devletin Birinci Dünya Savaşı sonunda yıkılmasından sonra da bölgede varlıklarını devam ettirmişlerdir. Sürgün ile birlikte Çerkesler dünyanın dört bir tarafına savrulmuşlardır. Gelen Çerkesler, Osmanlı yöneticileri tarafından gösterilen bölgelere yerleşmeye başlamışlar, buralarda Kafkasya’daki gibi […]
Kasımpatı (Chrysanthemum sp.)
Kasımpatı, kendine özgü güzelliği ve mistik hikayesiyle dikkat çeken çiçeklerden biridir. Adının kökeni hakkında birçok hikaye ve efsane bulunsa da, “Kasımpatı” adının özel bir anlamının aktarıldığı söylenmiştir. Bu güzel çiçeğin adı, Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki padişahlar tarafından verilmiştir. Kasımpatı, saray bahçelerinde yetiştirilen ve kasımpatı dönemlerinde en güzel halini sergileyen bir çiçek olarak kabul edilirdi. Hikayelerden birine […]
Türkiye’deki Çerkes Evlerinin (Adıge Vune) Sosyal Hayata Etkileri / Bölüm 3
Çerkes Kültürüne ve Değişime Dair Yazılı olmayan toplumsal yaptırım; hukuk; düzen; anayasa sayılabilecek pratikler olarak “gelenek” (xabze-habze), dünya üzerindeki tüm Çerkesler’in yaşadıkları coğrafya veya ülke koşullarına rağmen Çerkes olarak kalabilmelerini sağlayan en önemli etkenlerden biri olarak sayılabilir. Çerkes toplumlarında xabze, ancak dil ile birlikte icra edilebildiği ölçüde etkin, hayatı kuşatıcı, düzenleyici halde ve canlı olagelmiştir. […]